Strona budżet miasta Bielska-Białej
Urząd Miejski w Bielsku-Białej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony
internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej
stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie
dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona budżet miasta Bielska-Białej.
- Data publikacji strony internetowej: 2018-02-26
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-01-21
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowychi aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2021-02-11
- Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Piotr Oślak.
- E-mail: p.oslak@um.bielsko.pl
- Telefon: 33 4971 485
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w
tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie
jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do
organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Sekretarz Miasta Bielsko-Biała
- Adres: Sekretariat Sekretarza Miasta
pl. Ratuszowy 1, 43-300 Bielsko-Biała
Pokój nr 61 - E-mail: sekretarz@um.bielsko.pl
- Telefon: 33 4971 471
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Budynek pl. Ratuszowy 1
- Przy wejściu do budynku od strony parku znajduje się winda dla osób niepełnosprawnych (z informacją głosową) oraz 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Z przodu ratusza znajduje się informacja i oznakowanie kierujące do tego wejścia,
- przy budynku znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
- istnieje możliwość wstępu z psem asystującym – brak ograniczeń w tym zakresie,
- istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu w Urzędzie Miejskim po uprzednim zgłoszeniu.
Budynek pl. Ratuszowy 5
- Przy wejściu do budynku znajduje się pochylnia dla osób niepełnosprawnych,
- budynek jest wyposażony w 1 windę (brak informacji głosowej),
- istnieje możliwość wstępu z psem asystującym – brak ograniczeń w tym zakresie,
- istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu w Urzędzie Miejskim po uprzednim zgłoszeniu.
Budynek pl. Ratuszowy 6
- Przy wejściu do budynku znajduje się pochylnia dla osób niepełnosprawnych wraz z oznakowaniem początku i końca biegu schodów zewnętrznych przy pomocy kontrastowego koloru,
- budynek wyposażony jest w 2 windy (jedna z informacją głosową),
- przy budynku znajdują się 3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
- istnieje możliwość wstępu z psem asystującym – brak ograniczeń w tym zakresie,
- istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu w Urzędzie Miejskim po uprzednim zgłoszeniu.
Komunikat w sprawie wyznaczenia Koordynatora do spraw dostępności w
Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej
Informujemy, że Prezydent Miasta Bielska-Białej, Jarosław Klimaszewski, wyznaczył
Koordynatora ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej. Funkcję tą będzie
pełniła Pani Ewa Swatek – Naczelnik Wydziału Polityki Społecznej Urzędu Miejskiego w
Bielsku-Białej.
Podstawa prawna
Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności dla Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej było
realizacją obowiązku nałożonego na wszystkie podmioty publiczne przez ustawę o
zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, która weszła w życie 20
września ubiegłego roku.
Zadania koordynatora ds. dostępności
Zgodnie z zapisami ustawy, do zadań koordynatora ds. dostępności będzie należało:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miejski w Bielsku-Białej
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Miejski w Bielsku-Białej
- monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej oraz jednostek organizacyjnych Miasta Bielska-Białej w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Dane kontaktowe:
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej – Ewa Swatek
Urząd Miejski w Bielsku-Białej
Pl. Ratuszowy 6, 43-300 Bielsko-Biała
pokój numer 223 (II piętro)
tel.: 33 497 14 94
e-mail: dostepnosc@um.bielsko.pl
Dane kontaktowe tłumaczy języka migowego
Osoba głuchoniema może zamówić bezpośrednio tłumacza poprzez sms lub e-mail:
- Pani Ewa Kaliniewicz: telefon 722 – 367 – 940 e-mail: kaliniewicz@poczta.fm
- Pan Adam Pilecki: telefon 512 – 805 – 922 e-mail: adaspilecki@wp.pl
- Pan Maciej Pilecki: telefon 696 – 748 – 297 e-mail: j_m.pilecki@onet.eu
Umowy z powyższymi tłumaczami obowiązują do końca roku 2021.